Marilou van Eekeren-van den Broek

Schouder-, elleboog- en polsklachten

Na het intakegesprek en onderzoek voor diagnose wordt het behandeldoel met u besproken en de behandeling voor uw specifieke situatie vastgesteld.

Schouderklachten
Een over- en/of verkeerde belasting van de spieren rondom de schouder is veelal de oorzaak van schouderklachten. Als de pijn op de voorgrond staat wordt de behandeling gericht op pijnvermindering in de vorm van massage, fricties of een behandeling met fysiotechniek.
Daarna moeten de spieren weer worden versterkt, de mobiliteit van de schouder hersteld en het juiste bewegingspatroon worden aangeleerd.

Ik ondersteun u daarbij en geef concrete aanwijzingen voor het correcte gebruik van de arm tijdens het werk en/of het sporten.

'Muisarm'

muisarmRSI, ofwel muisarmklachten, komt veelvuldig voor bij het intensief werken met een computer. De behandeling bestaat uit vermindering van de pijn en daarna het leren omgaan met de muis. Eventueel kan ter plekke een advies inzake de juiste opstelling van de werkplek worden verzorgd.

Elleboogklachten
Een van de meest voorkomende klachten is een tenniselleboog. Dit wordt veroorzaakt door overbelasting, vaak door sporten, tuinieren of het werk.

In het algemeen wordt in eerste instantie begonnen met fricties en pijnbehandeling. Daarna moeten de spieren weer worden versterkt en het juiste bewegingspatroon worden aangeleerd. Ik ondersteun u daarbij en geef concrete aanwijzingen voor het correcte gebruik van de arm.

Polsklachten
ook hier is meestal sprake van overbelasting van pezen van de onderarm. In principe is de behandeling hetzelfde als bij andere pees- en spierklachten.

Uw behandeling

Behandelmogelijkheden